Γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη. Από νεαρή ηλικία ασχολήθηκε με τη ζωγραφική. Σπούδασε ζωγραφική – διακοσμητική στη Θεσσαλονίκη και κεραμική – γλυπτική στην Αθήνα. Είναι μέλος του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδας. Έχει κάνει 13 ατομικές εκθέσεις και 46 ομαδικές. Έργα της βρίσκονται σε ιδιωτικές συλλογές και μουσεία, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Έχει συγγράψει ένα βιβλίο-αφήγημα με τίτλο «Οι κορδέλες της δικής μου πραγματικότητας».

 

Ατομικές Εκθέσεις (επιλογή)

  • 2010 Χαραμάδες, Αίθουσα Τέχνης Theorema, Brussels – Belgium
  • 2010 Χαραμάδες, Γκαλερί 7,  Αθήνα
  • 2009 Κουβάρια & Πλεκτάρια, Αίθουσα Τέχνης Metamorfosis,  Θεσ/νίκη
  • 2007 Κουβάρια & Πλεκτάρια, Αίθουσα Τέχνης Γκαλερί 7, Αθήνα
  • 2002 Διάλογος με το χρόνο, Αίθουσα Τέχνης Άνεμος, Κηφισιά
  • 1994 Απομεινάρια, Αίθουσα Τέχνης Αστρολάβος, Αθήνα
  • 1989 Αχνάρια, Αίθουσα Τέχνης Ζυγός, Αθήνα
  • 1984 Μπλε & άσπρο, Αίθουσα Τέχνης Ζυγός, Αθήνα
  • 1982 Βότσαλα, Αίθουσα Τέχνης Ζυγός, Αθήνα

Ομαδικές Εκθέσεις  (επιλογή)

  • 2010 Ομαδική έκθεση Parcours dartistes Brussels - Belgium
  • 2010 Art Athina
  • 2007 Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκη
  • 2006 Κάντζα Έκθεση Καλλιτεχνών των Μεσογείων
  • 2005 Απρίλιος Αστρολάβος, Αθήνα
  • 2005 Έκθεση Καλλιτεχνών στο Μουσείο Βορρέ
  • 2002 Καλοκαίρι   Αίθουσα Τέχνης  Σκουφά, Αθήνα
  • 2001 Μήνας Εικαστικών Τεχνών, Γκάζι Αθήνα
  • 1999 Αίθουσα Τέχνης Αστρολάβος, Αθήνα
  • 1997 Σύγχρονη Ελληνική  Γλυπτική, Θεσσαλονίκη Πολιτιστική Πρωτεύουσα Ευρώπης
  • 1996 Σύγχρονη Ελληνική Ζωγραφική, Πεύκη
  • 1988 Αίθουσα Τέχνης Αστρολάβος, Αθήνα
  • 1987 Πανελλήνια 87, Πειραιάς
  • 1986 Αίθουσα Τέχνης Κρεωνίδης, Αθήνα
  • 1985 Παρουσίαση Συλλογής Μουσείου Βορρέ, ΗΠΑ
  • 1983 Συλλογή Μουσείου Βορρέ, Κολέγιο Αθηνών

Ξετυλίγοντας το φως

Οι πίνακες της Αθηνάς Λατινοπούλου έχουν παρουσία έντονη και σαφή, μας δίνουν το θέμα τους χωρίς περιστροφές: Κουβάρια σχοινιού σε μεγέθυνση, φωτισμένα σαν από καταλυτικό προβολέα. Κολλώντας το πρόσωπο πάνω στον πίνακα, ο θεατής χάνεται στον μικρόκοσμό τους, σαν να μπαίνει στο εσωτερικό του κουβαριού και έτσι το μήνυμα δεν περιορίζεται πλέον στην εικαστική διάσταση αλλά επεκτείνεται σιγά – σιγά και σε συμβολισμούς.

Μεθοδικά η ζωγράφος χτίζει την ζωγραφική της πάνω σε ένα στέρεο σχέδιο με το οποίο αποτυπώνει τη δομή, το πλέξιμο, τη συγκρότηση της ύλης των θεμάτων.

Τα έργα της Λατινοπούλου μας παραπέμπουν στην Πραγματικότητα η στον Μύθο; Στην υφή των υλικών που η καλλιτέχνης αναδεικνύει ως πρώτο πλάνο τονίζοντας την ύλη, την γεωμετρικότητα, την κονστρουκτιβιστική υπόσταση;

Καμπύλες και τετράγωνα, ερωτισμός και δεσμά, δίπλα – δίπλα σε μια υπαινικτική συμπλοκή που μεταδίδεται διακριτικά στον θεατή.

Ανατρέχοντας στα παλιότερα έργα της, το πρώτο πλάνο δεν είναι πάντα  ίδιο αλλά τα συστατικά επιμένουν και διαμορφώνουν μια διαχρονική συνοχή και εξέλιξη. Τα σχοινιά είναι παλιότερο θέμα της από τις ενότητες με τις βάρκες, θέμα που έδωσε επίσης την έννοια της πλεκτής δομής με τα πλευρά του πλεούμενου.

Προσωπικά, χαίρομαι που μια καλλιτέχνης προικισμένη με λεπτομερειακή παρατηρητικότητα, σχεδιαστική ικανότητα και εκφραστική ωριμότητα, όπως η Αθηνά Λατινοπούλου, καταθέτει αυτά τα έργα, όχι μόνο καλοδομημένα  αλλά και γεμάτα από τρυφερότητα και δυναμική αισιοδοξία.

Πρόκειται για έναν ρεαλισμό λυρικό, βασισμένο στο φώς και στην μεταγωγή του πραγματικού στο ονειρικό, στο ιδεατό.

Χάρης Καμπουρίδης
Τεχνοκριτικός – σημειολόγος
Μέλος της Academia Europaea