Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1970. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα.

  • 1997 - 2001 Πτυχίο Γλυπτικής στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας
  • 1991 - 1995 Πτυχίο Ζωγραφικής στην Ακαδημία Καλών Τεχνών της Βενετίας

 

Ατομική Έκθεση

  • 2013 Ζωγραφική, a.antonopoulou.art, Αθήνα
  • 2007 Εγώ Κατ’ Εμέ, Γκαλερί Νέες Μορφές, Αθήνα

Ομαδικές Εκθέσεις (επιλογή)

  • 2011 Πλόες XII, Ίδρυμα Π. & Μ. Κυδωνιέως, Άνδρος. (επιμέλεια: Αθηνά Σχινά)
  • 2010 Προθήκες Θαυμάτων, Ζone D της Γκαλερί Ζουμπουλάκη, πλατεία Αγ. Ειρήνης, Αθήνα (επιμέλεια: Π. Κοσμαδάκη, Χρ. Μαρίνος)
  • 2009 Νέες Μορφές: 50 Χρόνια Μετά, Μουσείο Μπενάκη, Αθήνα
  • 2008 Εικόνα, Χώρος, Δράση 2, Τεχνόπολις, Γκάζι, Αθήνα
  • 2007 - 2008 Κοινή Θέα, Θέατρο Rex, Αθήνα (επιμέλεια: Ghislaine Dantan, Ελένη Κούκου)
  • 2007 Unfair '07, Kappatos Gallery, Ξενοδοχεία Athens Imperial και Μακεδονία Παλλάς, Θεσσαλονίκη
  • 2003 Εγώ, ο Εαυτός μου, Χώρος Τέχνης «8», Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Ρεθύμνης. Ρέθυμνο
  • 2002 Έκθεση Νέων Καλλιτεχνών, Τεχνόπολις, Γκάζι, Αθήνα
  • 2002 Έκθεση Αποφοίτων του 2001, Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών, Αθήνα
  • 2001 Μήνας Εικαστικών Τεχνών, 2001, Τεχνόπολις, Γκάζι, Αθήνα
  • 1995 L’ arte degli Artisti, Sala Consigliare di Varmo, Citta di Varmo, Udine, Ιταλία
  • 1995 Έκθεση Αποφοίτων της Ακαδημίας Καλών Τεχνών, Accademia di Belle Arti di Venezia. Βενετία, Ιταλία

 

Άλλη Επαγγελματική Δραστηριότητα

  • 2002 -2010 Διδασκαλία Εικαστικών σε Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία της Αθήνας.
  • 2009 Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, Αθήνα. «Παίζοντας στην Αρχαία Ελλάδα». Σχεδιασμός και εικονογράφηση.
  • 2008 Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, Αθήνα. «Εικόνες από την Μυθολογία». Εκπαιδευτικός κατάλογος: Εικονογράφηση
  • 2007 Σχεδιασμός και κατασκευή του βραβείου "Leading Companies Greece" της Hay Group.
  • 2006 Κέντρο Μελετών Ακροπόλεως, Γραφείο Eνημέρωσης και Eκπαίδευσης, Αθήνα. Εκπαιδευτική Μουσειοσκευή «Το Δωδεκάθεο». Εικονογράφος.
  • 2006 Νέο Μουσείο Ακρόπολης, Αθήνα. «Το Μουσείο και η Ανασκαφή», έκθεση στο κτίριο Weiler. Σχεδιασμός αφίσας.
  • 2004 Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης. Αθήνα. Έκθεση «Το Ένδυμα στην Αρχαία Ελλάδα». Εικονογράφος του εκπαιδευτικού καταλόγου της έκθεσης.
  • 2004 Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης. Αθήνα. Έκθεση «Μεγάλη Ελλάς – Αθλητισμός και Ολυμπισμός στην Περιφέρεια του Ελληνικού Κόσμου – Κάτω Ιταλία και Σικελία». Σχεδιαστής και εικονογράφος του εκπαιδευτικού καταλόγου της έκθεσης.
  • 2001 και 2002 Θέατρο Διθύραμβος. Μαρούσι. «Η Βασίλισσα του Βορρά» και «Η Βασίλισσα του Χιονιού» του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν. Σχεδίασε τα σκηνικά και κοστούμια. Σκηνοθεσία: Εύχαρις Παπαιωάννου.
  • 1996 – 2001 Shakespeare’s Globe. Southwark, Λονδίνο. Σχεδίασε και ζωγράφισε την διακόσμηση της “προσωρινής έκθεσης του Shakespeare’s Globe”. Η έκθεση είχε θέμα το ελισαβετιανό θέατρο.
  • 1996 Φεστιβάλ Εδιμβούργου. «Everyman At The Mall». Βοηθός σκηνογράφου του θιάσου «Zaoum». Σκηνοθεσία: Suleyman Al Bassam.

Το έργο του μήνα - 'dB / Σεξουαλική Αντεπανάσταση'

Το κεφάλι, ο λαιμός, ο δεξιός ώμος, ο βραχίονας μέχρι λίγο κάτω από τον αγκώνα μιας έφηβης ξαπλωμένης στο κρεβάτι. Είναι κατασκευασμένο από Giluform επιζωγραφισμένο με έντονα, ζωηρά, pop χρώματα, μεγέθους περίπου διπλού από το φυσιολογικό (0,7 x 0,56 x 1,17μ.). Παρουσιάστηκε σε δωμάτιο ξενοδοχείου της έκθεσης "Unfair" 2007. Το έργο αυτό όπως και το έργο του Παναγιώτη Πασάντα τα ξεχώρισα γιατί ήταν φτιαγμένα ή στημένα για δεδομένο χώρο (site-specific): το κρεβάτι. Θα ήταν πολύ πιο ενδιαφέρουσα η έκθεση και τα "rooms" παλαιότερα εαν οι γκαλερίστες ή οι επιμελητές ζητούσαν από τους καλλιτέχνες να κάνουν site-specific έργα. Φέτος ήταν "λευκά κουτιά" ως επί το πλείστον.

Ερωτεύτηκα το έργο του Καλλιμόπουλου με την πρώτη ματιά. Δεν γνώριζα τον τίτλο του έργου. Το βρήκα πολύ ερωτικό. Ο ερωτισμός απουσιάζει από την σύγχρονη ελληνική Τέχνη. Η κοπέλα μοιάζει να έχει τελειώσει... Δεν δείχνει έκσταση. Υπάρχει κούραση και θλίψη. Post - coitus melancholia;

Το φαντάστηκα να επιπλέει σε μια μπανιέρα ή μια πισίνα. Το κορίτσι είναι φευγάτο, αποχαυνωμένο... μπορεί να έχει κάνει "χρήση"...

Μ' αρέσει η ερωτική ερμηνεία γιατί το συνδέει με την ερωτική (μυθολογική συνήθως) ευρωπαϊκή Τέχνη. Ζήτησα την γνώμη μιας εικοσάχρονης ιατρικής γραμματέως, μιας νεαρής ιατρού και ενός ηλικιωμένου ιατρού-ποιητή. Η μικρή ενθουσιάστηκε και βρήκε θλίψη. Η ιατρός διέγνωσε λαγνεία αλλά το βρήκε απωθητικό. Ο ιατρός βρήκε "χρήση" αλλά και επιθετικότητα, μια αντίδραση στην αντιμετώπιση των νέων από τους ενήλικες -ακρωτηριασμός.

Ο Καλλιμόπουλος μου έγραψε για τις προθέσεις του. Έφτιαξε το έργο για να στηθεί χαμηλά στον τοίχο. Ο τίτλος: θεωρεί ότι η Ελλάδα δεν έζησε την σεξουαλική επανάσταση που συνέβη στις δυτικές χώρες πριν δεκαετίες.

"... η ελληνική νεολαία θα κληθεί να δεχθεί την είσοδο νέων παραμέτρων - φαινομένων της εποχής. Το aids και τα απο-περιθωριοποιημένα ναρκωτικά ως επί το πλείστον, τα οποία θα δράσουν καταλυτικά.

Το έργο πραγματεύεται το θέμα της κοινωνικής πλευράς της σεξουαλικής έκφρασης των νέων και τις επιπτώσεις της στις σχέσεις κοριτσιών - αγοριών και στον αυτοκαθορισμό του ατόμου. Η σκηνή που περιγράφεται διαδραματίζεται σε ένα αχανές club ή κάποιο rave party τις πρώτες ώρες μιας νύχτας της προηγούμενης δεκαετίας. Η εκκωφαντική μουσική dance και τα φώτα του event επηρεάζουν την όψη του αντικειμένου. Η έκφραση του προσώπου φανερώνει την κατάσταση ανθρώπου που έχει πάρει ναρκωτικά και πώς θα είναι κατά το τέλος ενός rave party". Εγώ, δυστυχώς δεν έχω πάει σε club ή rave party τα τελευταία είκοσι χρόνια.

Θα το ξαναδούμε σωστά στημένο στην προσεχή έκθεση του Καλλιμόπουλου: "Εγώ, κατ' Εμέ" (επιτέλους μια έκθεση με ελληνικό τίτλο). Είναι ένα έργο όμορφο, ζωντανό, αυθεντικά σύγχρονο, με σύγχρονους προβληματισμούς και σύγχρονα εκφραστικά μέσα.

Ο καλλιτέχνης έχει αφήσει πίσω του την αφαιρετική γλυπτική, τις πρόχειρες εννοιολογικές εγκαταστάσεις, τα μεταλλαγμένα ready-mades. Χαιρετίζουμε την εμφάνιση ενός νέου, συγκροτημένου γλύπτη.

Σταύρος Τσιγκόγλου
* Εφημερίδα Τα Νέα της Τέχνης, Νο. 157, Μάιος 2007