Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1961. Σπούδασε Textile Design στο Fashion Institute of Technology της Νέας Υόρκης μέχρι το 1979 που μετακόμισε στο Παρίσι για να σπουδάσει στη σχολή μόδας Studio Bercot του Παρισιού. Μαθήτευσε κοντά στην Ιταλίδα εικαστικό και σκηνογράφο Lila de Nobili. Ξεκίνησε να δουλεύει σαν εικονογράφος στα εικοσιδύο του χρόνια για εφημερίσδες και περιοδικά όπως το γαλλικό και το ιταλικό Vogue. Σχεδίασε υφάσματα για τους οίκους μόδας Yves Saint Laurent and Christian Lacroix. Ο Κακανιάς μετακόμισε στο Luxor της Αιγύπτου για να μελετήσει την αρχαία αιγυπτιακή τέχνη (1983-1984). Το 1988 πήγε στην Νέα Υόρκη και συνεργάστηε με της εταιρείες Tiffany and Barneys New York. Σχέδιά του δημοσιεύτηκαν σε σημαντικά έντυπα όπως η εφημερίδα The New York Times και το περιοδικό Vanity Fair. Το 1996 δημιουργεί την φανταστική ηρωίδα του Κυρία Τεπενδρή για εικονογράφηση άρθρου στο New York Times Magazine για την οποία και βραβεύθηκε. Το 1997 εγκαθίσταται στο Λος Άντζελες. Πρόσφατα συνεργάστηκε με την Diane von Furstenberg και την DC Comics για την δημιουργία του κόμικ/ βιβλίου με τίτλο ''Be The Wonder Woman You Can Be''. Δημιούργησε επίσης μια σειρά από εικόνες για τον αρωματοποιό Frederic Malle για τη σειρά αρωμάτων Μalle.Η πιο πρόσφατη δουλειά του είναι η δημιουργία μια σειράς κοσμημάτων για την Swarovski. Έχει εκθέσει έργα του σε γκαλερί της Γενεύης, της Λισαβόνας, του Παρισιού, της Νέας Υόρκης, του Μιλάνου, της Αθήνας και του Λος Άντζελες. Έργα του βρίσκονται σε σημαντικές ιδιωτικές συλλογές σε Ελλάδα, Γαλλία, Ιταλία, Αγγλία και Η.Π.Α.  Ζει και εργάζεται στο Λος Άντζελες, Η.Π.Α. και στην Ελλάδα.

Ατομικές Εκθέσεις

  • 2009 Daniel, Γκαλερί Ρεββέκα Καχμή, Αθήνα
  • 2007 Split (lower and lower), Kalfayan Galleries, Αθήνα
  • 2007 Split (higher and higher), Kalfayan Galleries σε συνεργασία με το Φεστιβάλ  Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, Θεσσαλονίκη
  • 2006 Time goes byso slowly (after Madonna), Εγκατάσταση στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, Αθήνα
  • 2006 Pearl’s Dreams, Kim Light Gallery, Λος Άντζελες, Η.Π.Α.
  • 2004 Mrs Tependrisjust before the Olympic games in Athens, Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού παρουσιάστηκε από το Υπουργείο Πολιτισμού σε συνεργασία με την αίθουσα τέχνης Ρεβέκκα Καμχή, Αθήνα
  • 2004 Konstantin Kakanias, drawings, Cano Estudio, Μαδρίτη, Ισπανία
  • 2004 Arizona Ashram, Kalfayan Galleries, Θεσσαλονίκη
  • 2004 Masterpiece, Elizabeth Roberts Gallery, Ουάσιγκτον, Η.Π.Α. (European Commission Delegations)
  • 2003 Her Hollywood Years: Part II, γκαλερί Jennifer Flay, Παρίσι, Γαλλία
  • 2002 Flashbacks, Works On Paper, inc., Λος Άντζελες, Η.Π.Α.
  • 2002 New Paintings, Paul Kasmin Gallery, Νέα Υόρκη, Η.Π.Α.
  • 2000 Her Hollywood Years: Part 1, Works On Paper, Inc., Λος Άντζελες, Η.Π.Α.
  • 1999 A collector? A doyenne? A muse? An artist? – But who is she?, Postmasters Gallery, Νέα Υόρκη, Η.Π.Α.
  • 1999 Small Heroes, Wigmore Fine Art, Λονδίνο, Αγγλία
  • 1999 Opere Recenti, Ciocca Arte Contemporanea, Μιλάνο, Ιταλία
  • 1998 Ναι, Ναι, Ναι!, αίθουσα τέχνης Ρεβέκκα Καμχή, Αθήνα
  • 1997 Freedom or Death, Jane Stubbs, (έκθεση και παρουσίαση βιβλίου), Νέα Υόρκη, Η.Π.Α.
  • 1997 Welcome to the Mal-boro World, Galerie Art et Public, Γενεύη, Ελβετία
  • 1996 Art 27’96, αίθουσα τέχνης Ρεβέκκα Καμχή, Βασιλεία, Ελβετία
  • 1996 Κωνσταντίνος Κακανιάς, αίθουσα τέχνης Ρεβέκκα Καμχή, Αθήνα
  • 1995 No More Stains, Postmasters Gallery, (έκθεση και performance), Νέα Υόρκη, Η.Π.Α.
  • 1994 Κωνσταντίνος Κακανιάς, Postmasters Gallery, Νέα Υόρκη, Η.Π.Α.
  • 1993 Bastille Day, Stubbs Books & Prints, Νέα Υόρκη, Η.Π.Α.
  • 1992 Night Paintings, Galerie Pierre Passebon, Παρίσι, Γαλλία
  • 1992 Les Ruines des Plus Beaux Monuments de la Grèce, Stubbs Books & Prints, Νέα Υόρκη, Η.Π.Α.

 

 

Ομαδικές Εκθέσεις (επιλογή)

  • 2012 The Newspaper Show, The Breeder gallery, Αθήνα
  • 2011 Contemporary woman in Greece, The Hub, (επιμέλεια: Μαρίνα Φωκίδη) Αθήνα
  • 2010 Consider The Oyster, γκαλερί James Graham and Sons, επιμέλεια Ingrid Dinter, Νέα Υόρκη, Η.Π.Α.
  • 2009 Art La, Kalfayan Galleries, Λος Άντζελες, Η.Π.Α.
  • 2008 Athens Voice: Η τέχνη στην πρώτη σελίδα IIΙ, Μουσείο Μπενάκη, Αθήνα
  • 2008 How To Cook A Wolf: Part One, Dinter Fine Art, Νέα Υόρκη, Η.Π.Α.
  • 2007 Εικαστικό Πανόραμας στην Ελλαδα ΙΙ- Καλλιτεχνική καινοτομία. Σημειολογία των όρων της στη νέα εποχή, Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Θεσσαλονίκη
  • 2007 Common Objects, Dinter Fine Art, Νέα Υόρκη, Η.Π.Α.
  • 2007 Αίθουσα Τέχνης Εξερευνητής, Αθήνα
  • 2007 Viennafair, Kalfayan Galleries, Βιέννη
  • 2006 Artissima, Kalfayan Galleries, Τορίνο
  • 2006 arthistory.com, Kalfayan Galleries, Αθήνα
  • 2006 Ανατομία ενός ονείρου, Kalfayan Galleries, Θεσσαλονίκη
  • 2006 Athens Voice: Η τέχνη στην πρώτη σελίδα II, Μουσείο Μπενάκη, Αθήνα
  • 2006 Περί Ορέξεως, γκαλερί Ζουμπουλάκη, Αθήνα
  • 2005 A Tribute to Antonis Benakis, Μουσείο Μπενάκη, Αθήνα
  • 2005 Spring Show", γκαλερί Earl McGrath, Λος Άντζελες, Η.Π.Α
  • 2005 The Sacrifice - An Intimate, (κατάλογος) Μουσείο De Beyerd, Μπρέντα , Ολλανδία
  • 2005 Athens, (Accidental Metropolis?). ,Mechanisms of Change, επιμέλεια Όλινκα Μηλιαρέση-Φωκά
  • 2005 Baios, γκαλερί Cheap Art, Αθήνα
  • 2005 Ίδρυμα Giorgio De Chirico, Βόλος
  • 2005 Screwball, Vox Populi, Φιλαδέλφια
  • 2005 Light Waves, Kalfayan Galleries, Αθήνα
  • 2005 Light (opt)., γκαλερί Lightbox-Kim Light, Λος Άντζελες, Η.Π.Α.
  • 2005 Συναντήσεις, Kalfayan Galleries, Αθήνα
  • 2005 Επικοινωνώντας με χιούμορ, Κalfayan Galleries, Θεσσαλονίκη
  • 2003 Γραφειο-κρατία, Υπουργείο Εσωτερικών,Works on Paper, Inc., Αθήνα, Archimede Staffolini Gallery, Λευκωσία, Κύπρος
  • 2002 Fantasyland, D’Amelio Terras Gallery, Νέα Υόρκη, Η.Π.Α.
  • 2001 Amused, Carrie Seacrest Gallery, Σικάγο, Ιλλινόις
  • 2000 Bittersweet, Gallery Art and Public, Γενεύη, Ελβετία
  • 2000 Pleasure Treasure: Recent Acquisitions from the Collections of Eileen and Peter Norton, Harriet and Charles Luckman Fine Arts Gallery, Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια, Λος  Άντζελες
  • 2000 Benefit Exhibition, The New Museum of Contemporary Art, Νέα Υόρκη
  • 2000 H20, Works on paper, Λος Άντζελες, Η.Π.Α
  • 2000 Not a Theme Show, Pittsburgh Center for the Arts, Πίτσμπουργκ, Πενσυλβάνια
  • 2000 No Rhyme or..", γκαλερί, Postmasters, 29 Ιουνίου - 29 Ιουλίου, Ν.Υόρκη, Η.Π.Α.
  • 1999 Αστυότητες-Οικειότητες, Ελληνοαμερικανική Ένωση, Αθήνα
  • 1999 Welcome to the Mal-boro World, γκαλερί Art & Public, Γενεύη Ελβετία
  • 1999 Flag Project, Culturgest, Λισσαβώνα, Πορτογαλία
  • 1996 Lotta, Hammer Gallery, Λονδίνο, Aγγλία
  • 1996 Μακρυνίτσα ’96, Κοινότητα της Μακρυνίτσας, Μακρυνίτσα
  • 1996 Walk on the Soho Side (επιμέλεια: Marc Pottier), Nέα Yόρκη, H.Π.A.
  • 1996 Donald Baechler, Nancy Rubin and Konstantin Kakanias, Paul Kasmin Gallery, Νέα Υόρκη
  • 1995 Craig Cornelius Gallery, San Francisco Art Fair, Σαν Φρανσίσκο,H.Π.A.
  • 1995 Craig Cornelius Gallery, Cramercy Park Art Fair, Nέα Υόρκη, Η.Π.Α.
  • 1992 Body Parts, Natalie Karg Gallery,Nέα Υόρκη, Η.Π.Α.

 

 

Βιβλιογραφία (επιλογή)

  • David Netto, ''Still Life with Chickens'', εφημερίδα The Wall Street Journal, Oκτώβριος 2011
  • Χρήστος Παρίδης, "Religion Should Be Like Sex", 10% 2009
  • Κωνσταντίνος Κακανιάς, Αθηνόραμα, Οκτώβριος 2009
  • Art Fag City, "Artists Favor Sarah Palin’s Pussy Over Bill Clinton’s Cock", Art Fag City, 7 Νοέμβριου, 2008
  • "La foret ou nous pleura's" Introduction for the upcoming catalogue for "Wall Painting ", 2008
  • Χριστόφορος Μαρίνος, Κωνσταντίνος Κακανιάς Review, περιοδικό Flash Art International, Ιανουάριος - Φεβρουαρίος, 2008
  • "Goings on about Town – Common Objects",  περιοδικό The New Yorker, 23 Ιουλίου, 2007
  • Cooper Nathan, "Konstantin's Empire", C Magazine, Απρίλιος 2006
  • West Kevin, "Unorthodox Greek", W Magazine, Φεβρουάριος, 2006
  • "Cutout figures and motifs create a sculptural ensemble, A fun installation by Konstantin Kakanias at the Museum of Cycladic Art", εφημερίδα Καθημερινή, αγγλική έκδοση, 3 Ιανουαρίου, 2006
  • Maki Saito, "Scoop", Vogue Ιαπωνίας, Οκτώβριος 2004
  • Herrera Carolina, "Il Genio da Carolina", Vogue Ιαπανίας, Σεπτέμβριος 2004
  • Schappell Elisa, "Hot Type", Vanity Fair, Αύγουστος 2004
  • Γιαννιά Βίκυ, "Go, Tependris", περιοδικό Odyssey, Ιούλιος - Αύγουστος, 2004
  • Βολάνδη Στελλίνα, "Olympic Talent", Departures, Ιούλιος - Αύγουστος, 2004
  • Medina Marcy, "Carrying The Torch", WWD, 1η Ιουνίου 2004
  • Johnson-Papaspyridi Jessica, "The Truth About Mrs. Tependris", Insider, Μάιος 2004
  • Κοροξενίδη Αλεξάνδρα, "A Cult Figure’s Latest Adventures", Καθημερινή αγγλική έκδοση, 5 Απριλίου 2004
  • Bagley Christopher, "Golden  Boy", WWD, Μάρτιος 2004
  • Πέτρος Μπιρμπίλης, "Αχ ρε Κακανιά", περιοδικό Symbol, 28 Φεβρουαρίου 2004
  • Νίκος Τσεπέτης, "A Rock and Roll Family", περιοδικό Symbol, 21 Φεβρουαρίου 2004
  • Lambert Gavin, Κωνσταντίνος Κακανιάς, Η κυρία Τεπενδρή...λίγο πριν τους Ολυμπιακούς Αγώνες στην Αθήνα, 2004, Εκδότης Υπουργείο Πολιτισμού, 2004
  • Παναγιωτάκη Σταυρούλα, "Our Cover", Athens Voice, 18-23 Δεκεμβρίου 2003
  • Welsh Marc, "Two’s Company", Elle Décor (American), Οκτώβριος 2003
  • Hughes Glyn, "Works on Paper at Archimede Staffolini, Nicosia", The Cyprus Weekly, Ιούνιος 6 – 12, 2003
  • Dawson Jessica, "Exhibit E Offers a Peek at 28 European Artists", Washington Post, 5 Ιουνίου, 2003
  • Blain Francoise-Aline "Konstantin Kakanias, Immersion d’Art Vivant", Beaux Arts Magazine, Μάιος, 2003
  • Jonquet Francois, "Art Victim", Nova Magazin, Μάιος 2003
  • Phillips Chris, "Konstantin Kakanias", Frontiers Magazine, Μάρτιος 2003
  • Bethenod Martin, "Arret Sur Image", French Vogue, Οκτώβριος 2002
  • Μπακουνάκης Νίκος, "Les Feuilles Mortes", Το Βήμα, 15 Σεπτεμβρίου, 2002
  • Kimmelman, Michael, "Fantasyland", Review, The New York Times, Ιούνιος14, 2002
  • Rus, Mayer, "Time to Dance", House & Garden, Μαίος 2002
  • Bendinger Jessica "Speak Memory", Elle Décor (American), Απρίλιος 2002
  • Bowles Hamish, Introduction, ''Mrs. Tependris: The Contemporary Years'', by Konstantin Kakanias, Rizzoli, 2002
  • Goodman Jonathan. "Express Yourself!", greekworks.com., 15 Αυγούστου, 2002
  • Αλεξάνδρα Κοροξενίδη, “Putting Oneself in the Picture: the Life of the Fictional Art Collector”, Kathimerini-International Herald Tribune English edition, 2002
  • Lieberman Ellen, "A Hostess Who Finds Chairs Delicious", The New York Times May 5, 2002
  • Paul Young, “Absolutely Tependris”, Angeleno, 2002
  • Nico Israel, “Skinny Dipping”, Vogue, Απρίλιος 2002
  • Jori Finkel, “Mrs. Tependris Makes a Splash”, Art & Auction, Ιούνιος 2002
  • Malik Gaines, “Konstantin Kakanias”, Art Text, Φεβρουάριος 2001
  • Laird Tessa, "Konstantin Kakanias : Her Hollywood Years, Part 1. Works On Paper Inc, Los Angeles", Art on Paper, Ιανουάριος - Φεβρουάριος, 2001
  • Hunter Drohojowska-Philp, “Meeting the Artist’s Very Good ….. Er, Friend, Art & Architecture, Οκτώβριος 2000
  • "The Terrible Trials of Mrs. Tependris", artnet.com, September 7, 2000
  • Drohojowska-Philp, Hunter, "Meet the Artist’s Very Good, Er, Friend", Calendar, Los Angeles, Times Sept. 3, 2000
  • Alice Winn, “Not a Theme Park: in Search of Meaningful Art”, Pittsburgh City Paper, 29 Μαρτίου-5 Απριλίου 2000
  • Graham Shearing, “No Theme, but Plenty of Content”, Pittsburgh Tribune Review, pp.16-17, 17-23 Μαρτίου 2000
  • Mary Thomas, “Not a Theme Show”, Hot Ticket, Pittsburgh Post-Gazette, Κυριακή 27 Φεβρουαρίου 2000
  • Dave Madden, “An Unthemely Display: Is Anything Underlying the Collection Currently on the PCA’s Walls”, Review, Pittsburgh Weekly, Φεβρουάριος - Μάρτιος 2000
  • Scott Mervis, “Just Plain Art”, Weekend Hot List. Pittsburgh Weekend Magazine, 18 Φεβρουαρίου 2000
  • Brooks Adams, “Konstantin Kakanias”, Review, Art in America, Ιανουάριος 2000
  • Ceria Melissa, "Portraits of a Lady", W, Νοέμβριος 1999
  • "Shortlist, Art Choices", The Village Voice, 2 Νοεμβρίου, 1999
  • Jablonsky Linda, "Konstantin Kakanias", Review, Time Out, New York, 11 - 18 Νοεμβρίου, 1999
  • Davis Peter, ''Sarah Palin’s XXX Life",  papermag.com
  • "The Whirl History", The New Yorker, 28 Απριλίου - 5 Μαίου, 1997
  • Αγγελιδάκης Ανδρέας, "Konstantin Kakanias, Galerie Rebecca Camhi", Blocnotes, Απρίλιος - Μάιος 1996
  • Σεβαστοπούλου Στέλλα, "Konstantin Kakanias, Toddler, Astray", The Art Magazine, Μάρτιος - Απρίλιος 1996
  • Denton Monroe, "Konstantin Kakanias", Arti, Χειμώνας 1995
  • Linfield Susie, "ELLE DÉCOR Takes on the Small Space", Elle Décor, Αύγουστος - Σεπτέμβριος 1995
  • Rimanelli David, "Ars Immaculata", Goings On About Town, The New Yorker, 22 Μαίου 1995
  • Papadopoulos Helena, "Konstantin Kakanias, What do the Trees of the Dark Forest Hide?"  The Art Magazine, Οκτώβριος 1994
  • "Goings on about Town – Konstantin Kakanias",  The New Yorker, 11 Ιουλίου 1994
  • Levin Kim, "Konstantin Kakanias, Art in Brief”, The Village Voice, 5 Ιουλίου, 1994
  • Rosas Carlos, "Konstantin’s Empire", Vanity Fair, Απρίλιος 1992
  • Slesin Suzanne, "Style Makers; Konstantine Kakanias, Illustrator",  The New York Times, 17 Δεκεμβρίου, 1989
  • Dorleans, Francis, "Konstantin Kakanias – a Grec Typiquement Parisien, a New York", French Vogue, Οκτώβριος 1989
  • Shields Jody, “View - Konstantin Kakanias”, Vogue, Σεπτέμβριος, 1989

 

Εκδόσεις

  • Κωνσταντίνος Κακανιάς, Untitled III, Kalfayan Galleries, 2008
  • Κωνσταντίνος Κακανιάς, Αχ που είμαι;, Φερενίκη 2007.
  • Darling, takeFountain(κατάλογος έκθεσης, επιμέλεια: Κωνσταντίνος Κακανιάς), Kalfayan Galleries, Αθήνα, 2007.
  • Kakanias Konstantin, Mrs Tependris…just before the Olympic Games in Athens, Gribaudo Paola (coordination), General Secretariat for the Olympic Games of the Hellenic Ministry of Culture, Athens, 2004.
  • Kakanias Konstantin, Mrs Tependris: the Contemporary Years, Rizzoli, 2002.
  • Kakanias Konstantin, Freedom or Death, Jane Stubbs, New York, 1997.

 

Still Life with Chickens

What was one of the most contentiously fought-over objects in the Metropolitan Museum of Art's history? A treasure bought for a scandalous price and whose original owners demanded its return for over three decades before finally succeeding? Not a painting, not a sculpture—but the Sarpedon vase, a masterpiece of the Greek artist Euphronios. A work of painted ceramic.

If you are an artist as sophisticated as Konstantin Kakanias, you know that 200 years ago porcelain was considered an art form easily comparable in importance to painting or tapestry weaving (not to mention 2,000 years ago, when vase painting was basically the only game in town). So when the Greek-born artist was asked by several friends and patrons to create sets of painted ceramic plates 14 years ago, Kakanias seized the opportunity to revive this ancient art form.

Kakanias, a multimedia artist, lives in Los Angeles and Greece and is best known for his whimsical cartoonlike drawings and watercolors based on the lives of fictional characters. One of these, a posh Greek widow named Mrs. Tependris, serves as a kind of alter ego inspired by various European aristocrats and 1960s Italian film stars. The couture-wearing, art-collecting Mrs. Tependris engages in a series of madcap adventures across the globe.

For one of his first dinnerware collections for his close friend Christian Louboutin, Kakanias painted scenes from the designer's own fabulous life—his shoes, his houseboat in Egypt,

the mobile-disco-cum-shoe-boutique that Louboutin occasionally pilots through the Riviera. The playful subject matter is typically bordered with classical motifs like a Greek key or an anthemion pattern. Kakanias tops it all off with his clever, often ironic captions.

"I thought they would be too dainty to eat from," says Louboutin. "That I needed them—you know—for decorative reasons first. Well, it ends up that I cannot eat off of other plates now. I need them like a junkie, and like I do with my favorite shoes—getting always two pairs—I had to order another set." Kakanias likes that his plates are both objects of art and objects of everyday use.

For other friends, like the Los Angeles decorator Peter Dunham, Kakanias has riffed on inspiration as diverse as John Waters's film "Pink Flamingos," 18th-century French neoclassical architecture and even Egyptian hieroglyphics. (The artist studied in Luxor for a year.)

Chickens were the theme for a recent commission by a collector  who raises exotic breeds on his Connecticut farm. As a gift for his partner's 55th birthday, the collector ordered an equal number of plates. Kakanias took his inspiration from the term "poule de luxe" (rough translation: chicken cocooned in luxury), which, in certain European circles, is used to describe a sort of kept woman, not unlike the one played by Silvana Mangano in Conversation Piece," a film by Visconti and a favorite of the artist. The Duchess of Devonshire and her regal chickens served as another source of inspiration, among others.

With some preliminary sketches in hand, Kakanias headed to Paros, Greece, where he has been making the dishes since 1997. This may not be the most convenient place for his production, but certainly it's the most romantic, according to Kakanias. "The only way on or off Paros requires several boat rides, and sometimes even donkey rides," he explains. It is here that he will spend the next couple of months collaborating with his friend Monique Mailloux, an American expatriate who runs the local ceramics studio.

After the plates are thrown and baked once, Kakanias sits with the bare earthenware dish between his hands, not unlike his predecessor Euphronios. While classical vase painters used something like a pastry bag, Kakanias paints on the plate directly. Like a jeweler, he uses a loupe to achieve the ornate detailing along the borders. This is extremely refined stuff, as carefully painted as Sèvres but intentionally free-form in character.

Sometimes Kakanias lets an image sit for a while before adding his witty words— deciding on how best to label this merry band of aristochickens. "Which bird looks like a count? An archduchess? It takes some time to know," he explains. "They all have a place and a position,  and if you miscast them, they can be very cross." So he bestows the fanciful creatures with  titles like "Her Divinity," "Miss Sublimity" and the "Duchess of Vulgaria." After the painting is complete, the plates are baked again in the oven for a day and a half. (The larger dishes can cause much heartbreak as they inspire some of the more elaborate images but often crack during the firing process.)

Today the chicken plates are lovingly showcased in a display case—specifically designed for them by the owner —in the dining room. Though this might be the most grand commission, it is not his biggest one. Kakanias has made up to 300 dishes for one set, but he is adamant that he will not be transitioning into any kind of standardized production. "I refuse to put them in stores, because I want them to be accepted —and regarded— as only art," says Kakanias, mercurial and generous all at once. "But they are also absolutely meant to be used."

David Netto
* WSJ Magazine, October 11th, 2011