Ημερομηνία
09.11.2013
Ώρα
18:30 - 21:00
Χώρος
Εθνική Πινακοθήκη & Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτζου - Παράρτημα Ναυπλίου
Διεύθυνση

Σιδηράς Μεραρχίας 23
21100 Ναύπλιο
Τ: 2752021915
F: 2752021935

Διοργάνωση

Εθνική Πινακοθήκη & Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτζου - Παράρτημα Ναυπλίου


Ώρες λειτουργίες του Μουσείου:
Τετάρτη, Παρασκευή: 10.00-15.00 & 17.00-20.00 Δευτέρα, Πέμπτη, Σάββατο, Κυριακή: 10.00-15.00
Τρίτη: κλειστά
Δευτέρα: είσοδος ελεύθερη


Ο Γιώργος Ρόρρης επισκέφθηκε, το Σάββατο 9 Νοεμβρίου, το Παράρτημα Ναυπλίου της Εθνικής Πινακοθήκης και Μουσείου Αλεξάνδρου Σούτζου και συνομίλησε με νέους ανθρώπους που ετοιμάζονται να δώσουν εξετάσεις στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών καθώς και με φιλότεχνο κοινό της πόλης του Ναυπλίου.

Ο Γιώργος Ρόρρης σπουδαστής ακόμα, εντυπωσίασε τον δάσκαλό του Παναγιώτη Τέτση, ο οποίος είχε μιλήσει για το εκχειλίζον ταλέντο του που αντέχει στη δοκιμασία, στη βάσανο της αλήθειας. Αυτή η βάσανος της αλήθειας θα τον απασχολήσει σε ολόκληρο το έργο του, στην επίμονη καταγραφή της ανθρώπινης μορφής και της ταυτότητάς της μέσα στο χώρο.

Την αξιόλογη πορεία του κολορίστα Γιώργου Ρόρρη στην ζωγραφική τέχνη, την οποία δεν έπαψε να την τελειοποιεί μελετώντας τους ζωγράφους των μουσείων, μας προσέφερε τη δυνατότητα να τη γνωρίσουμε η τρέχουσα περιοδική έκθεση, με θέμα «ΣΩΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ- Σύγχρονη ελληνική ζωγραφική από τη Συλλογή Σωτήρη Φέλιου», η οποία περιλαμβάνει έργα του, όπως την Ελισάβετ, από τις πρώτες προσωπογραφίες γυμνών γυναικών, την Μπλε Αλεξάνδρα καθώς και μικρότερα διαστάσεων αισθησιακά έργα του.

Ο Γιώργος Ρόρρης, στην συζήτηση-διάλεξη, επικεντρώθηκε στα γυμνά πορτρέτα, τα οποία αποτελούν πεδίο διερεύνησης της ζωγραφικής του, την τελευταία δεκαπενταετία, και τα εντάσσει στον οικείο χώρο του εργαστηρίου του. Απαλλαγμένα από τον κοινωνικό συμβολισμό των ρούχων, καταγράφουν τη συστηματική προσπάθεια του ζωγράφου να αποκαλύψει την αρχική τους ταυτότητα μέσω του βλέμματός του. Η ζωγραφική του αρχίζει από τη στιγμή που το μοντέλο του, βρίσκει τη θέση του στο ατελιέ. Ο ζωγραφικός χώρος δεν προκαθορίζεται από το τελάρο. Χτίζεται γύρω από το σώμα, το οποίο διαχέει την αύρα του στον τοίχο και συγχρόνως τα σανίδια του πατώματος προεκτείνονται στον πραγματικό χώρο του θεατή.

Χαρακτηριστικά επισήμανε: «για να γίνει ένας πίνακας, απαιτείται σαγήνη και το έργο είναι το τελικό αποτέλεσμα μιας λεπτής ισορροπίας μεταξύ του διονυσιακού και του απολλώνιου στοιχείου του ανθρώπου, σύμφωνα με το Nietzsche». Στη συνέχεια ανέδειξε τα στοιχεία της ζωγραφικής του, αναλύοντας τα μορφικά στοιχεία του πίνακα, τα οποία με απαράμιλλη τεχνική μεταφράζουν τη σάρκα της ανθρώπινης μορφής και του χώρου του εργαστηρίου (τοίχος και πάτωμα), σε επάλληλες επικαλύψεις ψυχρών και θερμών τόνων. Το ζωγραφικό έργο κατ΄ αυτόν τον τρόπο αποκτά πνοή και έκφραση, η δε ζωγραφική του είναι ένα «παλίμψηστο», δεν είναι παράθεση αλλά δραματική τοποθέτηση των στοιχείων του.

Απευθυνόμενος στους νέους, τόνισε ότι «η ζωγραφική ζητά από τον καλλιτέχνη αφοσίωση, καθημερινή ενασχόληση στο εργαστήριο, πολύωρη αγάπη για τη μοναξιά, τη σιωπή και ταυτόχρονα συνειδητοποίηση ότι τα πάντα εξαρτώνται από το να ενεργοποιηθεί αυτό το πολύτιμο μέλος του σώματος, το χέρι, το οποίο στην σημερινή εποχή τείνει να αδρανήσει».

Για όλους τους συμμετέχοντες στην πολύωρη αυτή συνάντηση με τον καταξιωμένο ζωγράφο, από τους σπουδαιότερους της γενιάς του, και «η κατάθεση ψυχής» εκ μέρους του, ήταν μία ιδιαίτερη τιμή, αλλά συγχρόνως όπως χαρακτηριστικά ειπώθηκε, από έναν υποψήφιο σπουδαστή, οδηγός στην περαιτέρω πορεία τους.

Λαμπρινή Καρακούρτη-Ορφανοπούλου
Eπιμελήτρια της Ε.Π.Μ.Α.Σ. στο Ναύπλιο

Subscribe To Our Newsletter

Join our mailing list to receive our latest news and updates.

You have Successfully Subscribed!