Γεννήθηκε το 1992 στην Αθήνα. Σπούδασε ζωγραφική στο τμήμα Εικαστικών Τεχνών και Τεχνολογίας της σχολής ΑΚΤΟ (Επικυρωμένο Κολλέγιο του Βρετανικού Πναπιστημίου Middlesex) με καθηγητή τον Τάσο Μισούρα, όπου και αποφοίτησε το 2013 με άριστα. Έχει παρουσιάσει την δουλειά της στην Γκαλερί 7 το 2015 και έχει λάβει μέρος σε ομαδικές εκθέσεις (Art is Hard 10, Ρέθυμνο Κρήτης, Αποθήκες ΕΓΣΡ/ Φουγάρου Κουμπέ, 2013, Open Doors 2, Τεχνόπολις Δήμου Αθηναίων, 2013, Ανάμεσά μας, Τεχνόπολις Δήμου Αθηναίων, 2013, The ID The ODD, εκθεσιακός χώρος του campus της σχολής ΑΚΤΟ, 2012).

Exposed

Η πρώτη ατομική έκθεση της ζωγράφου Αλεξίας Μαρούλη εγκαινιάζεται την Τρίτη 13 Ιανουαρίου 2015 στην Γκαλερί «7». Πρόκειται για μια έκθεση που πραγματεύεται το γυναικείο στήθος. Όχι όμως με ερωτική έννοια, αλλά με μητρική.

Η γκαλερί «7» στην Αθήνα θα έχει τη χαρά να φιλοξενήσει στις 13 Ιανουαρίου την πρώτη ατομική έκθεση ζωγραφικής της Αλεξίας Μαρούλη με τίτλο “Exposed”. Η έκθεση της ζωγράφου αποτελείται από μια σειρά έργων (λάδια σε καμβά) που πραγματεύονται το στήθος ως μέσο ανακούφισης και φροντίδας, τις ανθρώπινες σχέσεις με αφετηρία τον πρωταρχικό σύνδεσμο μεταξύ της μητέρας και του παιδιού, αλλά και το στήθος που νοσεί, τραυματίζεται, αναιρείται. Το γυναικείο στήθος, το οποίο διαχρονικά αντιμετωπίστηκε είτε ως μέσον συντήρησης της ζωής και κατ’ επέκταση ως ενσάρκωσή της και αντικείμενο λατρείας, είτε ως απειλή κατά του ασκητισμού και της πνευματικότητας, συμβολίζει τόσο την ερωτική επιθυμία και τη μητρότητα, όσο την αγάπη και τη στοργή. Εκτεθειμένα γυμνά στήθη, με την καρδιά να κτυπά από κάτω τους, εκεί όπου ριζώνει η αγάπη και τρέφεται μια νέα ζωή, όπου όμως μία μέρα ίσως να γεννηθεί η αρρώστια, που θα θρέψει και αυτή αναγκαστικά με τη σειρά της τον πόνο και τον φόβο. Το συγκεκριμένο σύνολο έργων αποπειράται να εκθέσει τις αντοχές των ανθρώπινων σχέσεων όταν αυτές δοκιμάζονται. «Ένα πορτρέτο της μητέρας που αγωνιά και φοβάται. Κουράστηκε αλλά δεν έχει την πολυτέλεια να κουραστεί. Δεν είναι τόσο η αρρώστια όσο οι συνθήκες, οι ισορροπίες που δεν πρέπει να διαταραχθούν. Ένα πορτρέτο, πριν και μετά. Τι επιβιώνει από το πριν στο μετά και τι αντανακλάται αναδρομικά από το μετά στο πριν; Πόσο αλλοιώνεται μια εικόνα, πόσο εξασθενεί ή δυναμώνει; Η θεραπεία του καρκίνου συχνά οδηγεί σε (πρόσκαιρη έστω) απώλεια των μαλλιών. Τα μαλλιά δεν είναι απλώς στοιχείο ομορφιάς, αλλά κομμάτι της προσωπικότητας και του χαρακτήρα μας. Είναι η ομορφιά που εμείς επιλέγουμε, αλλάζει όταν εμείς θέλουμε να αλλάξουμε ή παραμένει σταθερή όταν εμείς φοβόμαστε να αλλάξουμε. Ένας άνθρωπος που φοβήθηκε να αλλάξει φοβήθηκε να αποδυναμωθεί, αναγκάστηκε όμως να υποστεί την πραγμάτωση των φόβων του και να την αφομοιώσει σε βίωμα. Ένας γενναίος άνθρωπος» σημειώνει η καλλιτέχνιδα για τη δουλειά της.

Ελεάνα Σταματοπούλου
Εφημερίδα Αξία, 20 Δεκεμβρίου 2014, σ. 27.

Subscribe To Our Newsletter

Join our mailing list to receive our latest news and updates.

You have Successfully Subscribed!