Γεννήθηκε το 1978. Φοίτησε στο εργαστήρι φωτογραφίας της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών με δάσκαλο τον Μανώλη Μπαμπούση (2000-2003). Αποφοίτησε με άριστα το 2007 από το ΣΤ΄ Εργαστήριο Ζωγραφικής του Τριαντάφυλλου Πατρασκίδη. Το 2006 φοίτησε για τέσσερις μήνες με το πρόγραμμα Erasmus στη Σχολή Καλών Τεχνών της Σεβίλλης της Ισπανίας με καθηγητή τον Antonio Sabrana.

 

Ατομικές Εκθέσεις

  • 2015 Διάλογος, Γκαλερί Εικαστικές Αναζητήσεις, Αθήνα
  • 2013 Σε χρόνο υποκειμενικό, Γκαλερί Χρυσόθεμις, Αθήνα
  • 2007 Κτίριο Αποφοίτων ΑΣΚΤ Αθήνας, Πλάκα, Αθήνα

 

Ομαδικές εκθέσεις

  • 2015 Τα παιδία παίζει..., Σπίτι-Μουσείο και Πολιτιστικό Κέντρο Γεώργιος Μπουζιάνης, Αθήνα
  • 2014 Γκαλερί Συν, Αθήνα
  • 2014 Multipoint v Galeri SPP, Γκαλερί SPP, Bratislava, Slovakia
  • 2013 Καλοκαιρινή έκθεση ζωγραφικής, Γκαλερί Titanium, Αθήνα
  • 2013 Μικροί και μεγάλοι καλλιτέχνες συνομιλούν με το Γιώργο Μπουζιάνη, Σπίτι - Μουσείο και Πολιτιστικό Κέντρο Γεώργιος Μπουζιάνης, Αθήνα
  • 2013 The CS Project, Κάστρο Fortezza, Ρέθυμνο
  • 2012 The CS Project, Γκαλερί Vrisaki, Αθήνα
  • 2012 12 νέοι καλλιτέχνες, Πολιτιστικό Κέντρο Δήμου Αθηναίων Μελίνα, Αθήνα (επιμέλεια: Λήδα Καζαντζάκη)
  • 2011 Εικόνα και λόγος, Πύργος του Μάρκελου, Αίγινα (επιμέλεια: Ελένη Ζυμαράκη)
  • 2011 10+Art, Πρόγραμμα στο 10ο Δημοτικό Σχολείο Βύρωνα, Αθήνα (επιμέλεια: Λήδα Καζαντζάκη)
  • 2011 Γκαλερί Estudio, Αθήνα
  • 2011 Ρίζα 10, Πολιτιστικό Κέντρο Δήμου Αθηναίων Μελίνα, Αθήνα (επιμέλεια: Λήδα Καζαντζάκη)
  • 2011 In (EX) Tro Spection, Πολιτιστικό Κέντρο Nitra, Nitra, Slovakia
  • 2011 Γκαλερί Fontana, Piestany, Slovakia
  • 2011 Palfyho Palace, Bratislava, Slovakia
  • 2011 Συμμετοχή σε συμπόσιο και ομαδική έκθεση, Prolom Baha, Serbia
  • 2010 Η ανθρώπινη μορφή στην Τέχνη, Εικαστικό Επιμελητήριο Ελλάδας, Τεχνόπολις, Γκάζι, Αθήνα
  • 2009 Συμμετοχή σε συμπόσιο και ομαδική έκθεση ζωγραφικής, Nitra, Slovakia
  • 2009 Συμμετοχή σε συμπόσιο κι ομαδική έκθεση ζωγραφικής, Mojmirovce, Slovakia
  • 2007 Γκαλερί PRO ART, Αθήνα (επιμέλεια: Μιρέλλα Λεγάκη)
  • 2007 Πολιτιστικό Κέντρο του Δήμου Χολαργού, Αθήνα (επιμέλεια: Μιρέλλα Λεγάκη)
  • 2003 ΣΤ΄ Εργαστήριο ΑΣΚΤ, Πολιτιστικό Κέντρο Άργους, Άργος
  • 1999 Γκαλερί ΣΥΝ, Αθήνα

Η μνήμη μέσα στο παρόν

Η μνήμη είναι η πρώτη ύλη με την οποία χτίζεται κάθε μορφή έκφρασης στη λογοτεχνία, στις εικαστικές τέχνες και στη μουσική, στον καθημερινό μας βίο. Τα ίχνη της προβάλλουν απρόσμενα, ακόμα κι εκεί που θέλουν να την εξαλείψουν διά παντός, ως «εικόνες που αστράφτουν τη στιγμή ακριβώς της αναγνώρισής τους». Το ζούμε καθημερινά μέσα στη βεβιασμένη «αξιοποίηση» των δημόσιων χώρων της νεοελληνικής επικράτειας, προεξάρχουσας της Αθήνας, όταν ανακαλύπτουμε σε κάποιον ευτυχώς ξεχασμένο παράδρομο ή δρόμο υποβαθμισμένης γειτονιάς κτήρια που μιλούν για την επήρεια της αρ νουβώ, του κλασικισμού, του μπάουχαους στην ιστορία της πόλης. Το βιώνουμε τον τελευταίο καιρό, ολοένα και πιο έντονα, όταν στο διάχυτο κλίμα ενός παρωχημένου και ανεπεξέργαστου μεταμοντερνισμού αντικρίζουμε έργα νέων καλλιτεχνών που επιχειρούν και καταφέρνουν να ορίσουν ξανά και επί της ουσίας τη σχέση τους με την ιστορία.

Η εικαστικός Πένυ Κωνσταντίνου επιμένει με συνέπεια από την αρχή της πορείας της σε μια γραφή που μορφώνεται σύμφωνα με τις απτές αξίες του μοντέρνου. Οργανώνει τον ζωγραφικό της χώρο κυρίως με τον χρωστήρα της, με αδρά περιγράμματα και με ατίθασες, συμπληρωματικές χρωματικές κηλίδες, μεικτές τεχνικές, αλλά και με ετερόκλητα στοιχεία της επικαιρότητας, αποκόμματα εφημερίδων και περιοδικών που επιζωγραφίζει ή παρουσιάζει αυτούσια. Δημιουργεί ανάμεσα στο παρελθόν και στο παρόν. Επιχειρεί έτσι να κοινωνήσει το έργο της αλλά και την ιστορία που αυτό προϋποθέτει στον θεατή του.

Στην τελευταία της δουλειά που εκθέτει με τον τίτλο «Ο Διάλογος», στον χώρο «Εικαστικές Αναζητήσεις», στο Κολωνάκι, ο στόχος αυτός γίνεται ιδιαίτερα αισθητός χάρις στη λιτότητα και στη δύναμη της έκφρασής του. Οι συνθέσεις της με μορφές αρχαϊκές και μάσκες πρωτόγονες, όπως αυτές που ανέδειξαν οι Γερμανοί εξπρεσιονιστές στις πρώτες δεκαετίες του 20ού αιώνα, αλλά και με φωτογραφίες με τον νυν υπουργό Οικονομικών της Γερμανίας, Βόλφγκανγκ Σόιμπλε είναι δομημένες με μιαν αυστηρότητα που απεκδύεται τη φλυαρία των πολλαπλών συμβόλων και δίνει έμφαση στο καθεαυτό περιεχόμενο. Τα δίπολα διαφορετικών προτύπων γυναικών, εκείνου της μοιραίας γυναίκας, καθρέφτη των φαντασιώσεων και των φοβιών του ανδρικού φύλου, και του άλλου, της γυναίκας ως χρηστικού, ακρωτηριασμένου αντικειμένου, προβάλλονται με μια πυκνή, εικαστική γλώσσα. Ικανή να συνδέσει αφενός τους εκφραστές της «Απόσχισης» της Βιέννης στη μετάβαση από τον 19ο στον 20ό αιώνα με τους φωτογράφους των σύγχρονων περιοδικών της μόδας και αφετέρου το νταντά του μεσοπολέμου με τους διαφημιστές και τους σκιτσογράφους της εργαλειοποιημένης γυναίκας τού σήμερα.

Η μνήμη αποτελεί ένα αναπόσπαστο στοιχείο του παρελθόντος μέσα στο παρόν της ζωής και της τέχνης. Είναι το μήνυμα που αναδίνουν τα έργα της Πένυς Κωνσταντίνου, το μήνυμα μιας νέας δημιουργού που θα μπορούσε να αξιολογηθεί και να καταγραφεί και ως αίτημα των καιρών μας.

Λήδα Καζαντζάκη
 εφημερίδα Αυγή 11.03.2015

 

info: Πένυ Κωνσταντίνου «Ο διάλογος», Εικαστικές Αναζητήσεις, Σπευσίππου 21. Διάρκεια έκθεσης: 3 Μαρτίου - 4 Απριλίου 2015

Subscribe To Our Newsletter

Join our mailing list to receive our latest news and updates.

You have Successfully Subscribed!